Szkolenia
Dysfagia w neonatologii i pediatrii
Prowadząca: mgr Anna Karaś
Neurologopeda/Surdopedagog/Terapeuta karmienia/Terapeuta Miofunkcjonalny/Certyfikowany Specjalista Ortodoncji Funkcjonalnej/Terapeuta Manualny/Diagnosta
Na co dzień współpracuje z Oddziałem Neonatologii i Poradnią Neonatologiczną Szpitala im. Czerwiakowskiego w Krakowie oraz Szpitala Uniwersyteckiego im. Kopernika w Krakowie, z GRS Medical w Krakowie. Praktyk z ponad 12 - letnim stażem. Podnosi swoje kwalifikacje przez udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach prowadzonych przez polskich i zagranicznych szkoleniowców. Sama również prowadzi szkolenia, pracuje ze studentami. W pracy kieruje się zasadą holistycznego spojrzenia na Pacjenta, rzetelnego wywiadu oraz dobierania metod i technik indywidualnie do potrzeb i możliwości Pacjenta.
W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki klasycznej i jazz, książek oraz aromatycznej kawy.
Czas trwania: 14 h
Sobota 9:00 – 17:00
Niedziela 9:00 – 15:00
Dla kogo: neurologopedów, logopedów, fizjoterapeutów, osteopatów, doradców laktacyjnych, położnych.
Program szkolenia:
1. Dysfagia – zaburzenia karmienia, jedzenia i połykania.
2. Schemat jedzenia i połykania.
3. Fazy połykania.
4. Mięśnie biorące udział w połykaniu.
5. Zaburzenia połykania i ich przyczyny.
6. Lęk przed jedzeniem oraz wybiórczość pokarmowa.
7. Badanie połykania u niemowląt: ocena pozycji ciała, napięcia mięśniowego, pozycji spoczynkowej języka, sposobu oddychania, odruchowych reakcji oralnych, ssania nie – odżywczego i ssania odżywczego, triady ssanie – połykanie – oddychanie, zgryzu, patologii w obrębie twarzoczaszki oraz jamy ustnej, ocena wędzidełka podjęzykowego i podwargowego (+ ćwiczenia przed i po zabiegu frenotomii).
8. Ocena karmienia piersią/butelką: zachowanie dziecka i mamy podczas karmienia, pozycje do karmienia, ssanie i jego skoordynowanie z oddychaniem i połykaniem, inne zjawiska towarzyszące karmieniu piersią/butelką.
9. Czym jest ssanie: ssanie nie – odżywcze i odżywcze
koordynacja triady s-p-o
suckling i sucking
rola oddechu (+ ćwiczenia oddechowe)
HANDLING: sposoby podnoszenia dziecka, odkładania pozycje noszenia, układanie, pozycje
do stymulacji rozwoju motorycznego. Rola prawidłowego HANDLINGU w odniesieniu do ssania,
połykania
mięśnie biorące udział w ssaniu (+ćwiczenia stymulujące prawidłowe ssanie)
nerwy czaszkowe
kości części twarzowej czaszki
10. Pierś i butelka (dobór butelki, na co zwracać uwagę).
11. Jak wygląda ssanie u dzieci urodzonych przedwcześnie: gotowość do ssania, wzorce ssania, dojrzewanie oddychania, ssania – połykania, ssania – połykania – oddychania, problemy oddechowe wcześniaków, alternatywne sposoby karmienia wcześniaków, wsparcie manualne (propozycja ćwiczeń).
12. Ssanie nie – odżywcze: smoczek, kciuk, samoregulacja.
13. Ocena umiejętności jedzenia u dzieci od 6 m.ż.: ocena pozycji ciała, napięcia mięśniowego, pozycji spoczynkowej języka, sposobu oddychania, zgryzu, patologii w obrębie twarzoczaszki oraz jamy ustnej, umiejętności motorycznych i kinestezji, artykulacji, ocena wędzidełka podjęzykowego i podwargowego.
14. Pozycjonowanie, karmienie łyżeczką, wprowadzanie pokarmów stałych, rozwój przeżuwania, nauka picia z kubka otwartego i przez słomkę, przygotowanie motoryki oralnej, gotowość rozwojowa dziecka, stymulacja sensomotoryczna, dostosowanie środowiska (teoria i praktyka). 15. Wady zgryzu – rodzaje, charakterystyka.
16. Higiena jamy ustnej, szczoteczka jako działanie terapeutyczne.
17. Czucie głębokie w terapii dysfagii (+ ćwiczenia).
SERDECZNIE ZAPRASZAM!
Podczas szkolenia zostaną przedstawione podstawy teoretyczne oraz ćwiczenia praktyczne. Obowiązuje wygodny strój, dobry humor, chłonny umysł oraz pyszna kawa/herbata :)
Neurologopeda/Surdopedagog/Terapeuta karmienia/Terapeuta Miofunkcjonalny/Certyfikowany Specjalista Ortodoncji Funkcjonalnej/Terapeuta Manualny/Diagnosta
Na co dzień współpracuje z Oddziałem Neonatologii i Poradnią Neonatologiczną Szpitala im. Czerwiakowskiego w Krakowie oraz Szpitala Uniwersyteckiego im. Kopernika w Krakowie, z GRS Medical w Krakowie. Praktyk z ponad 12 - letnim stażem. Podnosi swoje kwalifikacje przez udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach prowadzonych przez polskich i zagranicznych szkoleniowców. Sama również prowadzi szkolenia, pracuje ze studentami. W pracy kieruje się zasadą holistycznego spojrzenia na Pacjenta, rzetelnego wywiadu oraz dobierania metod i technik indywidualnie do potrzeb i możliwości Pacjenta.
W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki klasycznej i jazz, książek oraz aromatycznej kawy.
Czas trwania: 14 h
Sobota 9:00 – 17:00
Niedziela 9:00 – 15:00
Dla kogo: neurologopedów, logopedów, fizjoterapeutów, osteopatów, doradców laktacyjnych, położnych.
Program szkolenia:
1. Dysfagia – zaburzenia karmienia, jedzenia i połykania.
2. Schemat jedzenia i połykania.
3. Fazy połykania.
4. Mięśnie biorące udział w połykaniu.
5. Zaburzenia połykania i ich przyczyny.
6. Lęk przed jedzeniem oraz wybiórczość pokarmowa.
7. Badanie połykania u niemowląt: ocena pozycji ciała, napięcia mięśniowego, pozycji spoczynkowej języka, sposobu oddychania, odruchowych reakcji oralnych, ssania nie – odżywczego i ssania odżywczego, triady ssanie – połykanie – oddychanie, zgryzu, patologii w obrębie twarzoczaszki oraz jamy ustnej, ocena wędzidełka podjęzykowego i podwargowego (+ ćwiczenia przed i po zabiegu frenotomii).
8. Ocena karmienia piersią/butelką: zachowanie dziecka i mamy podczas karmienia, pozycje do karmienia, ssanie i jego skoordynowanie z oddychaniem i połykaniem, inne zjawiska towarzyszące karmieniu piersią/butelką.
9. Czym jest ssanie:
10. Pierś i butelka (dobór butelki, na co zwracać uwagę).
11. Jak wygląda ssanie u dzieci urodzonych przedwcześnie: gotowość do ssania, wzorce ssania, dojrzewanie oddychania, ssania – połykania, ssania – połykania – oddychania, problemy oddechowe wcześniaków, alternatywne sposoby karmienia wcześniaków, wsparcie manualne (propozycja ćwiczeń).
12. Ssanie nie – odżywcze: smoczek, kciuk, samoregulacja.
13. Ocena umiejętności jedzenia u dzieci od 6 m.ż.: ocena pozycji ciała, napięcia mięśniowego, pozycji spoczynkowej języka, sposobu oddychania, zgryzu, patologii w obrębie twarzoczaszki oraz jamy ustnej, umiejętności motorycznych i kinestezji, artykulacji, ocena wędzidełka podjęzykowego i podwargowego.
14. Pozycjonowanie, karmienie łyżeczką, wprowadzanie pokarmów stałych, rozwój przeżuwania, nauka picia z kubka otwartego i przez słomkę, przygotowanie motoryki oralnej, gotowość rozwojowa dziecka, stymulacja sensomotoryczna, dostosowanie środowiska (teoria i praktyka). 15. Wady zgryzu – rodzaje, charakterystyka.
16. Higiena jamy ustnej, szczoteczka jako działanie terapeutyczne.
17. Czucie głębokie w terapii dysfagii (+ ćwiczenia).
SERDECZNIE ZAPRASZAM!
Podczas szkolenia zostaną przedstawione podstawy teoretyczne oraz ćwiczenia praktyczne. Obowiązuje wygodny strój, dobry humor, chłonny umysł oraz pyszna kawa/herbata :)
Staw skroniowo-żuchwowy (u dorosłych i dzieci) okiem neurologopedy i fizjoterapeuty stomatologicznego
Prowadzące:
Współzałożycielka Centrum Rozwoju i Terapii „Trampolina” w Krakowie. Współpracuje m.in. z Oddziałem Neonatologii i Poradnią Neonatologiczną Szpitala Uniwersyteckiego im. Kopernika w Krakowie oraz z Rehaorthopedica Klinika Osteopatii i Fizjoterapii w Krakowie.
Bardzo bliska jest jej tematyka dotycząca problemów w zakresie karmienia, jedzenia i żywienia, dysfagii, oddechu, ortodoncji funkcjonalnej, stawu skroniowo – żuchwowego, mioterapii, ontogenezy i kontaktu wzrokowego.
Podnosi swoje kwalifikacje przez udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach prowadzonych przez polskich i zagranicznych szkoleniowców. Sama również prowadzi szkolenia, pracuje ze studentami.
W pracy kieruje się zasadą holistycznego spojrzenia na Pacjenta, rzetelnego wywiadu oraz dobierania metod i technik indywidualnie do potrzeb i możliwości Pacjenta. Na co dzień współpracuje z fizjoterapeutami, fizjoterapeutami stomatologicznymi, stomatologami, ortodontami, terapeutami integracji sensorycznej, psychologami, dietetykami, optometrystami, osteopatami.
W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki i tańca, książek oraz aromatycznej kawy. Uwielbia podróżować.
Fizjoterapeuta / Fizjoterapeuta stomatologiczny
Tematyka związana z układem stomatognatycznym towarzyszy jej już od czasu studiów, kiedy napisała pracę dyplomową dotyczącą zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych u kobiet.
Zakończyła obszerne szkolenie Akademii Czaszkowo-Twarzowej (CRAFTA poziom podstawowy, zaawansowany oraz kurs specjalny). Uczestniczyła w szkoleniach Akademii Fizjoterapii Stomatologicznej (Fizjodentika).
Przedmiotem jej zainteresowań jest także oddech, układ okoruchowy i terapia miofunkcjonalna. Na co dzień prowadzi diagnostykę funkcjonalną i fizjoterapię dzieci i dorosłych z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych, bruksizmem, szumami usznymi, bólami głowy i szyi oraz zaburzeniami głosu i oddechu. Przygotowuje pacjentów do leczenia ortodontycznego, protetycznego czy chirurgii szczękowo-twarzowej. Współpracuje z logopedami, innymi fizjoterapeutami, stomatologami, terapeutami integracji sensorycznej, optometrystami, psychologami, dietetykami.
Prywatnie uwielbia spędzać czas wśród natury jeżdżąc na rowerze, robiąc trekking górski i surfując. Jest także pasjonatką pilatesu. Jej ogromną pasją jest nauka hiszpańskiego i podróże.
W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki klasycznej i jazz, książek oraz aromatycznej kawy.
Czas trwania: 9h, 9:00 – 18:00
Dla kogo: neurologopedzi, logopedzi, fizjoterapeuci, osteopaci
Program szkolenia:
1. Anatomia i biomechanika stawu skroniowo-żuchwowego oraz mięśni narządu żucia i mięśni gnykowych.
2. Czym jest narząd żucia oraz układ stomatognatyczny?
3. Objawy zaburzeń stawów skroniowo – żuchwowych, czyli TMD (m.in. w oparciu o kryteria RDC/TMD).
4. Powiązanie stawu skroniowo – żuchwowego z innymi obszarami w ciele.
5. Parafunkcje w obrębie narządu żucia przyczyniające się do TMD.
6. Wady zgryzu: przyczyny, rodzaje wad zgryzu oraz wpływ wad zgryzu na postawę ciała.
7. Diagnostyka stawów skroniowo-żuchwowych i testy różnicujące. Omówienie trzasków stawowych.
8. Dokładny wywiad kluczem do prawidłowej diagnozy i terapii.
9. Badanie postawy ciała.
10. Badanie obszaru głowy i szyi, w tym obszaru ustno – twarzowego.
11. Badanie obszaru gnykowego.
12. Badanie klatki piersiowej i przepony.
13. Terapia stawów skroniowo – żuchwowych – oddziaływania terapeutyczne na tkankach miękkich i czaszce.
14. Ćwiczenia czynne obszarów zaangażowanych w TMD.
15. O czym należy pamiętać przygotowując Pacjenta do leczenia ortodontycznego, protetycznego, chirurgicznego - podsumowanie zdobytej już wiedzy.
SERDECZNIE ZAPRASZAM!
Obowiązuje chłonny umysł, dobry humor, aromatyczna kawa/herbata i strój sportowy 🙂
Każdy uczestnik zabiera ze sobą: linijkę, maty, nożyczki, lusterko, chustę szal, mały ręcznik.
- mgr Anna Karaś
Współzałożycielka Centrum Rozwoju i Terapii „Trampolina” w Krakowie. Współpracuje m.in. z Oddziałem Neonatologii i Poradnią Neonatologiczną Szpitala Uniwersyteckiego im. Kopernika w Krakowie oraz z Rehaorthopedica Klinika Osteopatii i Fizjoterapii w Krakowie.
Bardzo bliska jest jej tematyka dotycząca problemów w zakresie karmienia, jedzenia i żywienia, dysfagii, oddechu, ortodoncji funkcjonalnej, stawu skroniowo – żuchwowego, mioterapii, ontogenezy i kontaktu wzrokowego.
Podnosi swoje kwalifikacje przez udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach prowadzonych przez polskich i zagranicznych szkoleniowców. Sama również prowadzi szkolenia, pracuje ze studentami.
W pracy kieruje się zasadą holistycznego spojrzenia na Pacjenta, rzetelnego wywiadu oraz dobierania metod i technik indywidualnie do potrzeb i możliwości Pacjenta. Na co dzień współpracuje z fizjoterapeutami, fizjoterapeutami stomatologicznymi, stomatologami, ortodontami, terapeutami integracji sensorycznej, psychologami, dietetykami, optometrystami, osteopatami.
W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki i tańca, książek oraz aromatycznej kawy. Uwielbia podróżować.
- mgr Joanna Gajewska
Fizjoterapeuta / Fizjoterapeuta stomatologiczny
Tematyka związana z układem stomatognatycznym towarzyszy jej już od czasu studiów, kiedy napisała pracę dyplomową dotyczącą zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych u kobiet.
Zakończyła obszerne szkolenie Akademii Czaszkowo-Twarzowej (CRAFTA poziom podstawowy, zaawansowany oraz kurs specjalny). Uczestniczyła w szkoleniach Akademii Fizjoterapii Stomatologicznej (Fizjodentika).
Przedmiotem jej zainteresowań jest także oddech, układ okoruchowy i terapia miofunkcjonalna. Na co dzień prowadzi diagnostykę funkcjonalną i fizjoterapię dzieci i dorosłych z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych, bruksizmem, szumami usznymi, bólami głowy i szyi oraz zaburzeniami głosu i oddechu. Przygotowuje pacjentów do leczenia ortodontycznego, protetycznego czy chirurgii szczękowo-twarzowej. Współpracuje z logopedami, innymi fizjoterapeutami, stomatologami, terapeutami integracji sensorycznej, optometrystami, psychologami, dietetykami.
Prywatnie uwielbia spędzać czas wśród natury jeżdżąc na rowerze, robiąc trekking górski i surfując. Jest także pasjonatką pilatesu. Jej ogromną pasją jest nauka hiszpańskiego i podróże.
W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki klasycznej i jazz, książek oraz aromatycznej kawy.
Czas trwania: 9h, 9:00 – 18:00
Dla kogo: neurologopedzi, logopedzi, fizjoterapeuci, osteopaci
Program szkolenia:
1. Anatomia i biomechanika stawu skroniowo-żuchwowego oraz mięśni narządu żucia i mięśni gnykowych.
2. Czym jest narząd żucia oraz układ stomatognatyczny?
3. Objawy zaburzeń stawów skroniowo – żuchwowych, czyli TMD (m.in. w oparciu o kryteria RDC/TMD).
4. Powiązanie stawu skroniowo – żuchwowego z innymi obszarami w ciele.
5. Parafunkcje w obrębie narządu żucia przyczyniające się do TMD.
6. Wady zgryzu: przyczyny, rodzaje wad zgryzu oraz wpływ wad zgryzu na postawę ciała.
7. Diagnostyka stawów skroniowo-żuchwowych i testy różnicujące. Omówienie trzasków stawowych.
8. Dokładny wywiad kluczem do prawidłowej diagnozy i terapii.
9. Badanie postawy ciała.
10. Badanie obszaru głowy i szyi, w tym obszaru ustno – twarzowego.
11. Badanie obszaru gnykowego.
12. Badanie klatki piersiowej i przepony.
13. Terapia stawów skroniowo – żuchwowych – oddziaływania terapeutyczne na tkankach miękkich i czaszce.
14. Ćwiczenia czynne obszarów zaangażowanych w TMD.
15. O czym należy pamiętać przygotowując Pacjenta do leczenia ortodontycznego, protetycznego, chirurgicznego - podsumowanie zdobytej już wiedzy.
SERDECZNIE ZAPRASZAM!
Obowiązuje chłonny umysł, dobry humor, aromatyczna kawa/herbata i strój sportowy 🙂
Każdy uczestnik zabiera ze sobą: linijkę, maty, nożyczki, lusterko, chustę szal, mały ręcznik.
Warsztat każdego logopedy
Prowadząca: mgr Anna Karaś
Neurologopeda/Surdopedagog/Terapeuta karmienia/Certyfikowany Terapeuta Ortodoncji Funkcjonalnej MFS/Terapeuta Miofunkcjonalny
Na co dzień współpracuje z Oddziałem Neonatologii i Poradnią Neonatologiczną Szpitala im. Siemiradzkiego oraz Szpitala im. Kopernika w Krakowie, z GRS Medical w Krakowie. Praktyk z ponad 12 - letnim stażem. Podnosi swoje kwalifikacje przez udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach prowadzonych przez polskich i zagranicznych szkoleniowców. Sama również prowadzi szkolenia, pracuje ze studentami. W pracy kieruje się zasadą holistycznego spojrzenia na Pacjenta, rzetelnego wywiadu oraz dobierania metod i technik indywidualnie do potrzeb i możliwości Pacjenta.
W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki klasycznej i jazz, książek oraz aromatycznej kawy.
Czas trwania: 8 h
Sobota 9:00 – 17:00
Dla kogo: neurolopedzi, logopedzi.
Program szkolenia:
1. Rola dotyku dla prawidłowego rozwoju.
2. Zaburzenia miofunkcjonalne - objawy dysfunkcji w obszarze ustno – twarzowym oraz ciele.
3. Cisza motoryczna – czym jest i w jakim celu się ją stosuje.
4. Terapia bazalna.
5. Manualne techniki modelowania ciała.
6. Pozycjonowanie: dobór pozycji do napięcia mięśniowego.
7. Stopa, dłoń, zmysły.
8. Oddechówka: typy oddychania, mięśnie oddechowe, ćwiczenia oddechowe dla niemowląt, dzieci oraz dorosłych.
9. Mięśniówka: anatomia obszaru ustno – twarzowego, ćwiczenia dla niemowląt, dzieci oraz dorosłych.
10. Ćwiczenia fonacyjne, ortofoniczne.
Neurologopeda/Surdopedagog/Terapeuta karmienia/Certyfikowany Terapeuta Ortodoncji Funkcjonalnej MFS/Terapeuta Miofunkcjonalny
Na co dzień współpracuje z Oddziałem Neonatologii i Poradnią Neonatologiczną Szpitala im. Siemiradzkiego oraz Szpitala im. Kopernika w Krakowie, z GRS Medical w Krakowie. Praktyk z ponad 12 - letnim stażem. Podnosi swoje kwalifikacje przez udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach prowadzonych przez polskich i zagranicznych szkoleniowców. Sama również prowadzi szkolenia, pracuje ze studentami. W pracy kieruje się zasadą holistycznego spojrzenia na Pacjenta, rzetelnego wywiadu oraz dobierania metod i technik indywidualnie do potrzeb i możliwości Pacjenta.
W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki klasycznej i jazz, książek oraz aromatycznej kawy.
Czas trwania: 8 h
Sobota 9:00 – 17:00
Dla kogo: neurolopedzi, logopedzi.
Program szkolenia:
1. Rola dotyku dla prawidłowego rozwoju.
2. Zaburzenia miofunkcjonalne - objawy dysfunkcji w obszarze ustno – twarzowym oraz ciele.
3. Cisza motoryczna – czym jest i w jakim celu się ją stosuje.
4. Terapia bazalna.
5. Manualne techniki modelowania ciała.
6. Pozycjonowanie: dobór pozycji do napięcia mięśniowego.
7. Stopa, dłoń, zmysły.
8. Oddechówka: typy oddychania, mięśnie oddechowe, ćwiczenia oddechowe dla niemowląt, dzieci oraz dorosłych.
9. Mięśniówka: anatomia obszaru ustno – twarzowego, ćwiczenia dla niemowląt, dzieci oraz dorosłych.
10. Ćwiczenia fonacyjne, ortofoniczne.